Nyugat-Európában a HONOR több összehajtható telefont adott el, mint a Samsung
A foldable, azaz összehajtható kijelzős telefonok jelenléte a piacon megosztó, hiszen vannak felhasználók akik úgy gondolják hogy drága, sérülékeny és felesleges, míg vannak akik imádják, akár a tabletté nyitható modellekről, akár az összehajtható flip verziókról van szó.
Az eladások azt mutatják, hogy egyre több felhasználó nyit ezen készülékek felé, globálisan növekszik az eladások száma, régiónként viszont jelentős különbség mutatkozik a növekedésben. A Counterpoint research piackutató cég számolt be arról, hogy 2024. Q2-ben (április-június közötti időszakban) hogyan alakultak a foldable eladások, amelyekbe a HONOR komoly előrelépést mutat.
Világszinten 48%-kal nőttek az eladások, az egy évvel korábbi, azonos időszakot tekintve. Kína, mint a világ legnagyobb okostelefon piaca csendesnek nevezhető, +39%-os növekedést mutatott ebben a kategóriában, bár itt ez részben annak is köszönhető, hogy korábban is erősebb volt már a felvevőpiac, mint más területeken. Szintén szolid, 14%-os növekedést mutat Észak-Amerikában a kategória. Az USA-ban nincsenek jelen a kategóriával a kínai gyártók (valószínűleg óvatosságból), így főleg a Samsung dominálhat. Ázsia és Óceánia (nem beleszámítva Kína, India és Dél-Korea piacát) viszont már komoly, 156%-os növekedést mutatott.
A legnagyobb növekedést a Latin-Amerikai piac generálta, ahol 458%-os volt az éves emelkedés az eladások számában – itt viszont az is közrejátszhatott, hogy jelentősen növekedett a kínálat egy év alatt.
Szintén komoly tényező Nyugat-Európa, ahol 126%-os növekedést értek el az összehajtható okostelefon eladások egy év alatt, azaz itt is egyre inkább nyitottabbak az emberek az új kategória felé.
Az elemzők szerint Kína mellett Nyugat-Európában zajlik a gyártók között a legnagyobb harc, mivel itt a HONOR, a Samsung, a Motorola, az Oppo, a OnePlus és még a Google is elérhetővé tette összehajtható kijelzős telefonjait a felhasználók számára.
Kezemben a HONOR Magic V3
Ami sokak számára meglepő lehet, hogy a nyugat-európai piacon a HONOR átvette a vezetést a Samsungtól a foldable piacon. Ez azért is lehet érdekes, mert a HONOR egyelőre csak a tabletté nyitható telefonokkal van jelen a piacon, az eladásokat főleg a HONOR Magic V2, az akkor még legvékonyabb összehajtható modell fűtötte. Ezzel szemben a trónról letaszított Samsung már 5 éve van jelen ebben a kategóriában és a tabletté nyitható Fold modellek mellett elérhetők az olcsóbb, becsukható Flip telefonok is.
A HONOR agresszív növekedését jól mutatja, hogy Európában és Ázsiában (nem beleszámítva Kína, India és Dél-Korea piacát) igen komoly, 455%-os éves növekedést tudott felmutatni a foldable piacon. Ezt főleg a 9,9 mm vékony, HONOR Magic V2 hozta össze, amely Kínán kívül a világ legnagyobb darabszámban eladott tabletté nyitható telefonja lett (Kínában ebben a kategóriában a HUAWEI dominál).
A Motorola a flip jellegű RAZR telefonjaival van jelen több piacon, ők 485%-os éves növekedést értek el az Észak-Amerikai és Latin-Amerika piacain, főleg a Razr40 széria sikereinek köszönhetően.
Az elemzőn 2024. második felében komoly versenyt jósolnak, hiszen új modelleket mutatott be a nyáron a Samsung (Galaxy Z Fold6 és Galaxy Z Flip6), illetve a HONOR is piacra dobja ősszel a Magic V3-at, amely 9,2 mm-rel még vékonyabb, mint az elődje.
A HONOR Magic V3 okostelefon Magyarországon is elérhetővé válik októbertől.
Forrás: Counterpoint research