Az „Új címke begyűjtve” képernyő problémája és megoldása
Egy érdekes “hibát” tárok most fel, amelyet sokan tapasztalhatnak, pedig az elhárítása rendkívül könnyű.
Sok felhasználó találkozhat azzal, hogy gyakran felugrik egy nagy fehér képernyő a telefonján az ‘Új címke begyűjtve’ fejléccel és “Üres címke” üzenettel.
Üres címke
Ez nem egy hiba, hanem a bekapcsolt NFC-hez érintett címke okozza. A leggyakoribb okozója a flip tokokba helyezett bankkártya, amelyet a felhasználó hátrahajt. A modern, PayPass-képes bankkártyák az NFC technológiát használják a fizetésre. Ha valakinek bankkártyatartós flip tokja van a telefonján és azt hátrahajtja, benne a PayPass kártyával, akkor az történik a legtöbb esetben, hogy a bankkártya érzékelője a telefon NFC-olvasójához kerül közel. A telefon úgy érzékeli, hogy NFC címkét érint hozzá a felhasználó és azt szeretné beolvasni.
Mi a megoldás?
A probléma elhárítása két oldalról is megoldható. Az egyik módja, hogy nem helyezünk NFC-képes kártyákat, vagy más elemeket (például új útlevél) a telefonhoz közel. Azonban ha feltétlenül szeretnénk mágneskártyáink a telefontokban tartani, akkor megoldás lehet még a beállításokon belül az NFC kikapcsolása.