Hírek

Nagyot nőtt a HONOR telefonos részesedése Kínában

A HONOR jelentős növekedést tudott elérni telefonjaival Kínában a tavalyi évben.

A HUAWEI “kiesésével”, vagyis azzal, hogy bezuhantak az értékesítései a cégnek már Kínában is, rendkívül szétszabdalttá vált a kínai telefonpiac, nagyon sok gyártó között, viszonylag egyenletesen oszlik meg a piac.

A Canalys felmérése szerint 2022-ben a VIVO adta el a legtöbb telefont Kínában, 52,2 millió darabot, amitől a HONOR éppen csak lemaradt pár ezer darabbal. Ez azt jelenti, hogy a két cég 18-18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. Szintén kb. ekkora részesedése van (kerekítve) az Apple-nek (51,3 millió darab eladott telefonnal)  és az OPPO-nak (50,4 millió darab). A piac 72%-át tehát négy különböző gyártó osztja le, közel azonos arányban. Az ötödik a Xiaomi 13%-os aránnyal, míg a többi gyártó (beleértve a HUAWEI-t is) 15%-os piaci részesedést értek el.

Magyarországon a HONOR Magic4 Pro 5G

Kínában összesen 287,3 millió telefont adtak el 2022-ben. Ez 14%-os visszaesés 2021-hez képest, ami elég jelentős mértékűnek nevezhető.

A márkák közötti megoszlásban a VIVO és az OPPO 27%-os visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A legnagyobb növekedést a HONOR érhette el, 30%-os emelkedéssel, illetve az Apple is 4%-os növekedést könyvelhetett el. A többi gyártó jellemzően csökken tendenciát volt kénytelen elkönyvelni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb